Andre Ligthart wint Single toernooi

Andre Ligthart wint na het koppeltoernooi nu ook het singletoernooi!

Na twee koppeltoernooi afgewerkt te hebben, werd het weer tijd om een singletoernooi te doen. Na het veel wisselen van namen op de lijst waren er uiteindelijk toch 47 deelnemers op de Katwijkse Dartvereniging afgekomen met de hoop dit op zijn/haar naam te schrijven. Hieronder ook weer een aantal nieuwe gezichten voor de vereniging, wat altijd goed is om te zien.

Het toernooi werd traditioneel aangevangen met een poulefase. Vanwege de vele deelnemers was dit maar 3 legs uitspelen, waardoor er verrassende uitslagen en eindstanden mogelijk waren in de poulefase. Die verrassende uitslagen waren er ook, maar in het totaalplaatje van de poulefase leverde dit wel de verwachtte namen op in de winnaarsronde.

De verliezersronde werd gewonnen door Frank van Haarlem. In de finale tegen Maart van der Plas, wat best of 7 legs als format had, stond hij met 3-1 achter. Het leek er ook op dat het 4-1 zou gaan worden omdat Maart na 12 pijlen op 120 stond, maar dit was niet genoeg om de partij winnend af te sluiten. Dit was wel gelijk de start van een comeback door Frank, die de finale omboog naar een 4-3 overwinning.

Spelers van de Ramses Sjaffies sloegen ook nu weer de klok op een toernooi in de KDV. Andre Ligthart en Sjors van Veen, beide spelend voor dit team, speelden de finale tegen elkaar. Voor Sjors zag dit er eerder niet zo uit nadat hij in de halve finale met 3-0 achter kwam tegen Perry Noordermeer, maar die wist de winnende dubbel niet te gooien.
De finale tussen Andre en Sjors is uiteindelijk nooit echt spannend geworden, met een 5-1 eindstand in het voordeel van Andre. Hierdoor wint hij weer een toernooi in de KDV, nadat hij een maand geleden nog het Koppeltoernooi won samen met Johan van Velzen.

Ray van den Oever, die in de halve finale verloor van Andre Ligthart, wist vandaag wel de meeste 180’s te gooien, 6 stuks in totaal. Het totaal van de avond is geëindigd op 27, waarvan er ook 6 werden gegooid (beiden 3) in de eerder genoemde halve finale tussen Sjors en Perry.
De hoogste finish komt op naam van Wilco Kuijt. Hij wist 144 te checken onderweg naar zijn overwinning op Johan van der Bent in de winnaarsronde.

Het eerstvolgende toernooi zal waarschijnlijk ergens in januari of februari zijn. Dit betekent natuurlijk niet dat er niks te doen is de komende tijd qua toernooien, want in december en januari zal de winterranking gespeeld worden, exclusief voor leden. Tot dan!